Menu główne
Ceny pakietów są średnimi cenami rzeczywistymi oferowanymi w danej chwili przez touroperatorów w systemach rezerwacyjnych. Średnia cena obejmuje 2/3 najbardziej atrakcyjnych cenowo ofert w danej kategorii hoteli przy danym terminie. Założenie takie spowodowane jest tym, że pozostałe z nich stosunkowo rzadko są przedmiotem wyboru klientów natomiast na niektórych kierunkach dość znacznie wpływają na poziom cen zaburzając w ten sposób względną porównywalność średnich cen pomiędzy poszczególnymi destynacjami.
Skorygowana cena pakietu powstaje poprzez uwzględnienie w jego cenie elementów, które są dodatkowe płatne przez klienta, ale nie są zawarte w cenach podawanych przez systemy rezerwacyjne. Do takich cenotwórczych elementów należą:
ewentualne opłaty za wizy turystyczne w danej destynacji (na osobę),
ewentualne inne opłaty związane z turystycznym pobytem w danej destynacji (na osobę)
1/2 średniej opłaty za sejf w danej destynacji podzielonej na dwie osoby (przyjęto założenie, że tylko połowa turystów korzysta z tej opcji),
5 dziennych średnich opłat za 2 leżaki i parasol w danej destynacji podzielonych na dwie osoby (przyjęto założenie, że w czasie tygodniowego pobytu w destynacji turyści pięć razy wynajmują leżaki i parasol).
czytaj dalej: Krok II. Ustalenie wskaźników (ocen) absolutnej atrakcyjności destynacji